A képzés során a résztvevők megismerik mit értünk és mit nem értünk vezetői hitelesség alatt, melyek azok a fontos területek, amelyek kihatnak a hitelességre és hogyan lehet ezeket jól egyensúlyban tartani. A résztvevők tudatosítják a saját kihívásaikat, erősségüket és fejlesztendő területeiket. Jobban megértik vezetői és egyéni működésüket, a döntéseik hátterét.
Tekintse meg trénereink ajánlóját:
A képzés célja: Az önismeret elmélyítése, a vezetői szerep tudatosítása és a vezetői készségek továbbfejlesztése
A fejlesztés célcsoportja: vezetők, csoportvezetők
A képzés során megszerezhető kompetenciák:
- a résztvevő elmélyíti önismeretét és elsajátítja, hogyan tud hatékonyan együttműködni különböző személyiségtípusokkal
- a résztvevő megismeri a vezetési szerepeket, stílusokat
- a résztvevő megismeri az eredményes és hatékony delegálás folyamatát
- a résztvevő megismeri a változáskezelés szakaszait és az ellenállások kezelését
- a résztvevő elsajátítja az asszertív kommunikációs technikákat
- a résztvevő megismeri napi szintű munkahelyi kihívásokkal való hatékony megküzdés főbb módjait
- a résztvevő hatékonyan térképezi fel a döntési helyzeteket és hozza meg a döntéseket
A Vezetőképzés 6 modulból áll, az alkalmak kéthetente péntekenként jelenléti képzés formájában valósulnak meg.
Képzési időpontok: 2024 január 26-tól kéthetente péntekenként (utolsó alkalom: 2024. április 5.)
Időtartam: 9:00-16:00
(Az időpontváltozás jogát fenntartjuk! A képzés csak megfelelő létszámú jelentkező esetén indul.)
Tematika:
- Vezetői hitelesség, önismeret
- Időgazdálkodás
- Változásmenedzsment
- Asszertív és együttműködő kommunikáció
- Konfliktuskezelés és együttműködés
- Stresszkezelés és reziliencia
1. Vezetői hitelesség, önismeret
A modul során a résztvevők megismerik mit értünk és mit nem értünk vezetői hitelesség alatt, mi az a három fontos terület, amely kihat a hitelességre és hogyan lehet ezeket jól egyensúlyban tartani. A résztvevők tudatosítják a saját kihívásaikat, erősségüket és fejlesztendő területeiket. Jobban megértik működésüket, a döntéseik hátterét.
- A vezetői hitelesség három területe és azok egyensúlyban tartása
- Vezetői önismeret, vezetői életút 5 szintje
- Vezetői stílusok és típusok
- Személyiségtípusok és azok motivációi, álmai és félelmei
- Szervezeti kultúra és vezetői hitelesség
- Egyéni fejlődési célok választása
2. Időgazdálkodás
- Nyitás, keretezés (Időgazdálkodás => Életszervezés => Önismeret)
- World Café beszélgetések a produktivitás és stresszmentes hatékonyság témakörében
- Személyes kérdések és fejlesztendők, fejlődési célkitűzés megfogalmazása
- Időgazdálkodás sajátélmény (demó feladat időre)
- Filmjelenet: különböző megközelítései az idő- és feladatmenedzsmentnek
- Időgazdálkodás sajátélmény: „Tigris Motorművek” gyakorlat
- Az idő-, feladattervezés és priorizálás legjobb technikái avagy Eisenhower és a Monkey business illusion
- Időrablók nyomában
- A halogatás pszichológiája és jó megoldások
- Multitasking és összpontosítás – sajátélmény és jó megoldások
- GTD elvek a hatékonyságban
3. Változásmenedzsment
A modul során a résztvevők megismerik a változáskezelés „kemény” és „puha” oldalát, ezek hogyan erősítik egymást, hogyan állnak kölcsönhatással egymással és valamelyik hiánya hogyan akadályozza a sikeres változást a szervezetben. A résztvevők megismerik a változásvezetési képességet a szervezetben és ez hogyan fejleszthető. Megértik, mi okozhatja a változással szembeni ellenállásokat és azokat hogyan lehet átfordítani együttműködéssé. Képessé válnak magabiztosabban változásokat kezdeményezni és változásokat kezelni. Felismerik a saját változáskezelési erősségeiket, lehetőségeiket és fejlesztendő területeket.
- A változáskezelés, a változás természete és folyamata
- A változásvezetési képesség a szervezetben és a változás driverjei
- A változáskezelés „kemény” oldala – célok, struktúra, folyamatok, módszertanok és rendszerek – gyakorlati példák bemutatása
- A változáskezelés „puha” – szervezeti kultúra, emberek – gyakorlati példák bemutatása
- Az ellenállások kezelése, befolyásolás, konfliktuskezelés
- A változáskezelés szakaszai a diagnózistól a változás értékeléséig és azokat támogató kommunikáció
- Egyéni fejlődési célok választása
4. Asszertív és együttműködő kommunikáció
A vezetői munkához hozzátartozik az emberek befolyásolása, irányítása, ezért egy sikeres szervezet esetében fontos, hogy mindezt hatékonyan, a lehető legkisebb feszültséggel tegye egy vezető. Az igények, meggyőződések és vélemények különbözősége, eltérése kellemetlen helyzeteket, esetleg nyílt konfliktusokat is eredményezhet. A helyzetek helyes vagy helytelen kezelése befolyással lesz a vezető sikerére – és ezáltal a szervezet sikerére is. Az asszertív kommunikáció abban segít, hogy képessé váljanak a vezetők a magabiztos fellépésre, melynek során megfelelően tudják érteni és alkalmazni az asszertív kommunikáció elemeit, kifejezni pozitív és negatív érzéseiket egyaránt, valamint elmondani véleményüket, képviselni érdekeiket.
- A viselkedés szerepe a kommunikációban
- Kommunikációs magatartásformák
- Asszertív közlés alapja: az én-üzenetek
- Asszertív technikák és azok készségszintű használata
- A felnőtt-felnőtt kommunikáció és az értő figyelem
- Nehéz emberek kezelése asszertív technikákkal
- Konfliktuskezelés asszertív módon
5. Konfliktuskezelés és együttműködés
Ez a modul rámutat hogyan támogatja a konstruktív konfliktuskezelés a szervezeti bizalomépítést, az együttműködést, a hatékonyság növelését és a „feedback” szervezeti kultúra erősítését. A résztvevők felismerik milyen típusú konfliktusok lelhetők fel a szervezetükben, azokat hogyan lehet hatékonyan kezelni. A konfliktusok feltérképezése és forrásainak megértése mellett a résztvevők elsajátítják a sok gyakorlaton keresztül a jól bevált konfliktuskezelési technikákat. Tudatosítják erősségeiket és fejlesztendő területeiket.
- Konfliktus és a teljesítmény
- Konfliktustípusok a szervezetben, forrásai és konstruktív kezelése
- Konfliktus lefolyása, kiterjedésének foka, melyik fázisban hogyan lehet kezelni
- Jól bevált konfliktuskezelési technikák a gyakorlatban
- Vezetői konfliktuskezelés és bizalomépítés a gyakorlatban
- A „feedback” szervezeti kultúra kialakítása
- Egyéni fejlődési célok választása
6. Stresszkezelés és reziliencia
A modul keretében a résztvevők megismerhetik, a napi szintű, munkahelyi kihívásokkal való hatékony megküzdés főbb módjait és technikáit (pl. stressz-coping egyensúlyi érték mérése, reziliencia-erősítés, fejlődésorientált gondolkozás, multitasking környezet hatékony menedzselése, regenerációs technikák, létezik-e work–life balance, hatékony munkaszervezés stb.).
A modul szakmai tartalma sportpszichológiai fejlesztő technikákra, a growth mindset teóriára, a Google Leadership Institute (SIYLI) és az Oxford Mindfulness Center mindfulness és neuroscience módszertanaira, autogén tréning relaxációs technikákra, valamint kognitív-, sématerápiás és pozitív pszichológiai fejlesztő módszerekre és ún. biohacking technikákra épül.
- Milyen eszközökkel tudatosíthatók és mérhetők a napi szinten ránk ható kihívások?
- Mi a reziliencia és hogyan mérhető?
- Hogyan kaphatunk képet aktuális energiaszintünkről (stressz, regeneráció, megküzdési képesség)
- Önismeret: önkorlátozó sémáink a napi szintű stressz hátterében
- A munkahelyi kihívásokkal való hatékony megküzdés praktikus technikái (tippek-trükkök, best practise-ek, pl. relaxáció, mindfulness, kognitív technikák, pozitív pszichológiai eszközök)
- Különbségek a rögzült- és fejlődésorientált gondolkozásban, a kihívások és kudarcok kezelése kapcsán
- Hatékony regenerációs technikák (edzettség, a jó alvás titkai, relaxáció)
- Hatékony munkaszervezés és a figyelemirányítás home office-ban mint a napi szintű kihívásokkal való megküzdés alapjai (GTD, összpontosított multitasking, priorizálás, időzített csúcsteljesítmény)