A self branding vagy más néven én-márka egy nagyon fontos eszközünk lehet a munkaerőpiacon. A megfelelő self branding az interjúztatók és jövendőbeli munkaadónk számára is megnyerővé tesz minket és képes meggyőzni őket arról, hogy mi vagyunk a tökéletes jelölt a pozícióra.

Kiemelkedés a tömegből

A jó self branding segítségével a versengő munkaerőpiacon ki tudunk emelkedni a tömegből, könnyebben észrevesznek és emlékeznek ránk a munkavállalók és az ügyfelek. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy a self branding nem csak a külső kép kialakításáról szól, hanem arról is, hogy a valódi értékeinket és képességeinket tükrözze. Ezért is elengedhetetlen a self branding során a megfelelő önismeret.

Az önismeret azt jelenti, hogy tisztában vagyunk saját értékeinkkel, céljainkkal, erősségeinkkel és gyengeségeinkkel. Ezek az elemek az alapjai annak, hogy hogyan kívánod megjeleníteni magad mások előtt. Amikor tisztában vagy azzal, hogy ki vagy és mit kínálsz, könnyebben kialakíthatod saját márkaidentitásodat.

Azonosítsd azokat a tulajdonságokat, készségeket és értékeket, amelyek megkülönböztetnek másoktól. Kiemelkedő és egyedi jellemzőid révén könnyebben emlékeznek majd rád az emberek, és növelheted a szakmai vonzerődet.

Karrierépítés és személyes fejlődés

A self branding folyamata során akár többet is megtudhatsz önmagadról, ugyanis azon gondolkodva, hogy milyen értékeket képviselsz, milyen céljaid vannak, és miként kommunikálod ezeket mások felé, segíthet a személyes fejlődésedben és önismereted mélyítésében. Emellett a self branding erősítheti szakmai hitelességedet, mivel ha hatékonyan kommunikálod a szakértelmedet és eredményeidet, növeli az esélyeidet a munkáltatók vagy ügyfelek bizalmának elnyerésére.

Kapcsolatok építése

A megfelelő én-márka segíthet abban is, hogy hatékonyabban építs kapcsolatokat az emberekkel. A self branding folyamatában tisztában kell lenned azzal, hogy hogyan szeretnéd másoknak bemutatni magad. Ez a fajta kommunikáció fontos része annak, hogy miként alakítod a kapcsolataidat. Az egyértelmű és pozitív üzenetek segíthetnek abban, hogy mások könnyebben megértsék, ki vagy, és miért érdemes veled kapcsolatba lépni.

Amikor mások tudják, hogy milyen értéket képviselünk és miben vagyunk tehetségesek, könnyebben fogják velünk felvenni a kapcsolatot, vagy éppen ajánlani minket másoknak, és ezzel könnyebben tudunk szakmai hálókat kiépíteni. Kérjünk szakmai ajánlást a kollégáinktól, ismerőseinktől a LinkedIn profilunkra, amelyek akár a toborzó szakemberek vagy akár az ügyfelek számára is megtekinthetőek lesznek!

Minden interakció, beleértve az emaileket, közösségi média bejegyzéseket és prezentációkat is, legyen összhangban a márkaüzenetünkkel. Képviseljük magunkat következetesen, és ügyeljünk arra, hogy minden kapcsolat tükrözze azt, amit a self branding folyamatában képviselünk.

A self branding az állásinterjún

Az állásinterjún való self branding azért kulcsfontosságú, mert ez ad alkalmat, hogy bemutassuk magunkat és meggyőzzük a munkáltatót vagy interjúztatót, hogy mi vagyunk a legmegfelelőbb személy a pozícióra. Íme néhány tipp, hogyan építsük fel a self brandinget az állásinterjún:

  • Egyedi értékek kiemelése: Mutass be olyan egyedi értékeket és készségeket, amelyek szerinted megkülönböztetnek más jelentkezőktől
  • Szakmai eredmények bemutatása: Példákkal támaszd alá a szakmai tapasztalataidat és eredményeidet.
  • Motivációk és célkitűzések kifejtése: Tájékoztasd az interjúztatót a céljaidról és motivációidról, és mutasd be, hogyan illeszkedsz a cég céljaiba.
  • Pozitív attitűd: Az optimizmus és a proaktivitás vonzó tulajdonságok; ügyelj a pozitív attitűdre az interjú során.

 

A cikk szerzője Dr. Sándorné Láng Boglárka, a NOVA HR recruitere.